יום שישי, 18 בנובמבר 2016

3/10/04 – לוס אנג'לס

[הקודם]

אתמול בילינו את כל היום ביוניברסל סיטי Universal City, פארק השעשועים של אולפני יוניברסל, שקשור אך ורק לסרטים. ראינו שם הצגות תלת ממדיות של "שרק" וגם "שליחות קטלנית", נסענו במסלול הרטוב של "פארק היורה", ראינו איך עושים אפקטים מיוחדים ואיפור מיוחד, היינו במתקן של "בחזרה לעתיד" ואפילו ראינו מופע של חיות מאולפות. אה, כן, ונסענו עם סיור מודרך באולפנים של יוניברסל, עם מדריך קצת מעצבן אבל משעשע.

הכניסה לפארק עולה 50$, מה שבהתחלה קצת הרתיע אותי, אבל בסופו של דבר נראה לי די הגיוני, בהתחשב בעובדה שהפארק מספק לאורחים תעסוקה ליום שלם (או יותר). מה שפחות מתקבל על הדעת הם מחירי האוכל והשתיה בתוך הפארק. מילא אם היה שם גזלן יחיד, ניחא. אבל יש שם בכל פינה קיוסק או מסעדה וכולם שוחטים במחיר.

הסיור באולפנים היה די ארוך, והסתובבנו בין סטים שונים של האולפנים, כשמדי פעם אנחנו חווים סצנת אקשן על אחד הסטים. פחות מדי אינפורמטיבי, קצת מפחיד לפעמים, טיפה ארוך לטעמי. ובהחלט צריך להחליף את המדריך שהיה לנו. סה"כ די נחמד.

ההסברים על האפקטים המיוחדים (צילום, קול, איפור) הועברו ע"י שני קומיקאים שנעזרו בשני מתנדבים מהקהל. היה ממש נחמד, ונהנינו מאוד. הסיור שדן באפקטים של אש (Backdraft) היה טיפה מאכזב, למרות שבסופו חזינו בסצינת שריפה מול עינינו, מה שהיה מרשים ביותר.

לקראת סוף היום ראינו את מופע "עולם המים", מופע של 20 דקות שמשחזר קטע מהסרט, קטע קרב בו מתרסק מטוס. זהו מופע רטוב מאוד, ואנחנו השתדלנו לשבת באזור היבש. המופע מושקע מאוד (כמובן שכל המופעים הם חינם אחרי הכניסה) וניכר שהשחקנים יודעים את העבודה היטב.

בשעה 18:00 הפארק נסגר, ואנחנו כבר היינו בדרך חזרה לבית של לידיה, שחזרה אתמול בבוקר מארגנטינה והספקנו לומר לה שלום כשהיא הגיעה ואנחנו יצאנו. חזרנו, אכלנו ארוחת ערב, ובילינו ערב שקט בבית.

הבוקר אהרל'ה לקח אותנו לכמה אתרים מעניינים בעיר. על הבוקר עלינו ל Nike Point, בסיס רדאר צבאי נטוש שנמצא בנקודה גבוהה מאוד החולשת על כל לוס אנג'לס. אהרל'ה טוען שזו הנקודה היחידה ממנה אפשר לראות את כל לוס אנג'לס. היום, בכל מקרה, ראינו הרבה ערפל ועננים, אבל לא נוף. חבל מאוד.

ירדנו משם אל היכל ההופעות Hollywood Bowl, שיכול להכיל 50,000 איש. הבמה נמצאת שם בתוך קונכיה ענקית, ומעליה אמפיתאטרון של כ-100 שורות ארוכות מאוד. בד"כ מתקיימים שם קונצרטים של התזמורת הפילהרמונית של לוס אנג'לס, אבל לי המקום מוכר דווקא בגלל ההופעה המפורסמת של מונטי פייתון.

משם נסענו לשדרת הוליווד, אחד המקומות היותר נוצצים בעיר. בשדרה זו יש את הכוכבים המפורסמים על המדרכה, ובחזית התיאטרון הסיני ישנם ריבועי מלט בהם הטביעו כוכבים רבים את טביעות הידיים והנעליים שלהם. בסמוך נמצא גם תאטרון קודאק, שם נערכים מדי שנה טקסים שונים, הידוע בהם הוא כמובן טקס האוסקר. המקום נמצא בפינת שדרות הוליווד ו Highland, והמקום ממוסחר עד גועל.

נסענו (נסיעה של שעה) לאזור Marina Del Rey, שם הלכנו ברגל לאורך הטיילת ב Venice Beach. ראשית הלכנו על מזח וושינגטון (ע"ש הרחוב בו המזח מתחיל), מזח דייגים חביב באורך כ400 מ' אל תוך הים. אם היתה ראות יותר טובה, יכולנו לראות את כל מפרץ סנטה מוניקה. כאמור, חבל. על הטיילת ישנם דוכנים, חנויות, קבצנים, ואנשים המנסים להרוויח כסף ע"י מופעים מוזרים. לדוגמא, איש שעושה לימבו מאוד נמוך עם 8 כוסות מים על שני מגשים, בלי לשפוך טיפה, ואח"כ גם רוקד על זכוכיות שבורות. היום יום ראשון, כך שהטיילת שוקקת חיים ומלאה פעילות יותר מאשר בכל יום אחר. בהחלט שונה מהטיילת בחוף דדו.

בדרך חזרה לאוטו עברנו בשכונת יוקרה אשר בין הבתים שלה עוברות תעלות ממש כמו בוונציה, עם גשרים קטנים מעל המים. בתעלות שטים ברווזים והמקום נראה ממש פסטורלי, בלב העיר ההומה.

חזרנו הביתה ואכלנו ארוחת צהריים-ערב, ואז לידיה באה והודיעה שהבן שלה יבוא יחד עם השותף שלו והחברה של השותף לכאן, לחגוג את יום ההולדת של לידיה. כשהם הגיעו, ישבנו וקשקשנו בחצר האחורית, תוך שהם אוכלים ואני מרכיב סט מיתרים על הגיטרה הקלאסית של לידיה. היה ערב ממש נחמד, שהסתיים בעוגה וגלידה מצוינות. וזהו להיום.