יום רביעי, 2 במרץ 2022

כשל מדורג

היחידה האוטונומית לניטור ביולוגי יאני"ב-1 יצאה לסיור מבצעי ראשון, לאחר חודשים של ניסוי בליווי אנושי. היא סיירה בפארק וסרקה את העוברים והשבים במטרה לזהות נשאים של נגיפים וחיידקים מתוך רשימות הזנים המסוכנים. היחידה סימנה אזרחים נגועים כנשאים, ואלה החלו לקבל הודעות, שקוראות להם להתייצב ללא דיחוי באחת המרפאות הקרובות, או להסתכן בהפרת הסעיף הרלוונטי בחוק.

יאני"ב-1 עצרה ליד הספסל עליו ישב יניב, וסרקה אותו. המערכת זיהתה נגיף בדרגת סיכון 3, אבל נתקלה בבעיה כאשר ניסתה לסמן את יניב כנגוע, משום שהסריקה העלתה דבר לא צפוי. מצד אחד, יניב זוהה כאזרח, אבל בכל תא בגופו של יניב התגלו 47 כרומוזומים, ועל כן המערכת התקשתה לסווג אותו כאדם נשא. הסתירה הובילה לחריגת תוכנה, אשר הובילה לקריסת מערכת ההפעלה והשבתת היחידה.

יניב הביט ביחידה שעצרה לידו, ונראתה כעת כמו מכונת כביסה מקולקלת שמישהו השאיר באמצע הפארק. עיניו המלוכסנות בחנו את המכונה המוזרה בנסיון להבין מה פשר המאורע.

ניתוק התקשורת ליאני"ב-1 הדליק במערכת העירונית התראה. כעבור פחות משתי דקות הגיעה למקום יחידת שיטור מכנית ר-5518. יניב הסתכל בשוטרת בחיוך מאושר וצעק בקולו הילדותי "יאאא.... שוטרת רובוטית!" השוטרת המכנית סרקה את המכונה המתה ואת יניב וחישוב קל הוביל אותה למסקנה.

"אזרח 14998108-3 יניב חיים דואניס, פגעת ביחידת בקרה עירונית יאני"ב-1. זוהי הפרה של חוק 484024 סעיף 7 סעיף קטן ב'. הקנס על הפרה ראשונה של סעיף בדרג ד' עומד על מאה וחמישים שקלים."

השוטרת המכנית הדפיסה את פרטי האירוע והגישה את הדוח ליניב. השוטרת שלפה כבל תקשורת והתחברה פיזית ליאני"ב-1 כדי להבין כיצד הושבתה. בנסיון לשחזר את הבעיה, יאני"ב-1 אותחלה, חזרה על פעולתה האחרונה, והושבתה בשנית, הפעם לוקחת איתה את השוטרת המכנית.

יניב עדיין התלהב מכך שיחידת שיטור אמיתית הגיעה עד אליו והחל למחוא כפיים. כשראה שהשוטרת לא זזה ולא מדברת, הוא התעצב. "שוטרת, את בסדר?" הוא שאל בדאגה.

פחות מדקה לאחר השבתת השוטרת הגיעה יחידת שיטור מכנית ר-3136 כדי לבדוק מדוע ר-5518 אינה מגיבה. יניב לא ידע את נפשו מרוב אושר; שתי שוטרות באותו היום! סריקה זריזה, וגם ר-3136 הגיעה למסקנה של קודמתה.

"אזרח 14998108-3 יניב חיים דואניס, פגעת ביחידת בקרה עירונית ר-5518. זוהי הפרה של חוק 484024 סעיף 7 סעיף קטן ב'. הקנס על הפרה שניה של סעיף בדרג ד' עומד על חמישה עשר אלף שקלים."

דוח נוסף הודפס והוגש ליניב. ר-3136 ניתקה את ר-5518 מיאני"ב-1 והתחברה בעצמה עם כבל משלה. כלקח מהנסיון הקודם, המחשב המרכזי פקד על ר-3136 להעביר את עצמה למצב ממסר, כדי שהמחשב המרכזי יבצע את הדיאגנוסטיקה. יאני"ב-1 עברה אתחול מחדש, ביצעה בשלישית את פעולתה האחרונה, וקרסה באופן צפוי. הפעם היא לקחה איתה את המחשב המרכזי.

בהמתנה להוראות נוספות, ר-3136 נותרה מחוברת ליאני"ב-1. בכל רחבי העיר, יחידות השיטור המכניות עצרו במקומן וחיכו לחידוש התקשורת. הרמזורים הפסיקו להתחלף, ופקקי ענק החלו להיווצר. פרוטוקול אבטחה קפדני נכנס לפעולה, ודלתות רבות ננעלו, לוכדות אנשים רבים במשרדים ובמוסדות.

יניב קם מהספסל ונגע בשוטרת ר-5518. כשראה שהיא לא מגיבה הוא ניסה לדחוף מעט גם את ר-3136, והחל להבין שיש בעיה רצינית עם המכונות. מצד אחד שוטרות אמיתיות זה ממש מגניב, אבל אלו החלו לשעמם אותו.

"ביי ביי שוטרות!" הוא נופף לשלום בשתי ידיו ליחידות השיטור המכניות ועשה את דרכו בשבילי הפארק, בחזרה הביתה.

אין תגובות:

מאגר ביומטרי - נזק לכל החיים