יום רביעי, 1 באפריל 2009

פתטיקה

מפלגת העבודה, שחטפה מהבוחר סטירת לחי מצלצלת וצעקות של "לכי לאופוזיציה ושלא נשמע ממך יותר עד שתבואי לבקש סליחה" לא השכילה לקלוט את המסר. בעצם יש חלק ניכר במפלגה שהבין את המסר, אבל זה החלק שטובת המפלגה והמדינה למול עיניו (שלי יחימוביץ', אופיר פינס ושות'), וכוחם לא עמד להם במאבק מול פואד, בוז'י, שמחון וברק, שהכיסא עבורם הוא ערך עליון, ולעזאזל כל היתר. אידאולוגיה? אל תצחיקו אותם. פשוט פתטי.

הממשלה החדשה הושבעה אמש, והיום נערך טקס רב רושם להחלפת ראשי ממשלה. שלושים שרים בממשלה החדשה, מהם אחוז לא מבוטל אוחזים במשרות ריקות של "שר בלי תיק" או "השר האחראי על הקשר בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה והנהג של סגן שר החינוך" וכדומה, ועדיין אין איש מבין רודפי השררה שמוכן לקחת על עצמו את מערכת הבריאות החולה. פשוט פתטי.

בנאום ההשבעה אמר רה"מ הטרי שהנושאים הבוערים על סדר יומה של הממשלה הטריה יהיו הגרעין והכלכלה, אותם שני נושאים כבדי משקל שמטילים דרך קבע צל כבד על כל הנושאים האחרים. הרי ברור לי כבר עכשיו שהממשלה הזו תשתמש בגרעין האירני בתור ספין לעת מצוא כשמתצא את סדר היום הציבורי נוטה יותר מדי לכיוון החברתי, ובכלכלה כאשר האחרון נוטה יותר מדי לכיוון תהליך השלום. בין לבין, הממשלה לא תעסיק את עצמה יותר מדי בגורמים האמיתיים למותם של אזרחי מדינת ישראל - מערכת הבריאות הקורסת ואיכות הסביבה המדלדלת. פשוט פתטי.

נקודת אור אחת קיימת באפלת הממשלה ה-32, והיא גלעד ארדן. השר הטרי להגנת הסביבה, אם לשפוט אותו על פי מעשיו בעבר, הוא איש עשייה רציני, ויש סיכוי שהוא ישים את המשרד הנכה שקיבל לידיו על דרך המלך. המשרד זקוק לשר חזק, לבולדוזר, יילחם על תקציב רציני יותר, שיפעיל את כל הכלים שברשותו כדי להקים מנגנון אכיפה יעיל ולהראות לבעלי ההון מאיפה משתין הרגולטור. אני בטוח שהוא יהווה שיפור אדיר לעומת גדעון עזרא (חוכמה גדולה), ולפחות זו נחמה פורתא.

אין תגובות:

מאגר ביומטרי - נזק לכל החיים