יום רביעי, 7 באוקטובר 2015

28/9/04 - ספרינגדייל, יוטה

[הקודם]

הבוקר אכלנו במזנון קרוב ארוחת בוקר (טובה אבל די יקרה) ושמחנו להשאיר את רוב הדברים בחדר בידיעה שהיום אנחנו ישנים כאן לילה נוסף, מה גם שהאוטו לא זז מילימטר היום.

מכיוון שעד 31/10 נמשכת העונה החמה כאן, אסור להכנס עם רכב פרטי לאזור הקניון. לכן פועל כאן שירות אוטובוסים חינם בתוך העיירה (לאורך הרחוב הראשי) ובתוך הקניון עצמו. לקחנו את האוטובוס עד שער הכניסה של הפארק, שם נמצא מרכז המבקרים. בחרנו לנו מסלולים לטייל בהם ע"פ המידע שקיבלנו והמשכנו עם האוטובוס למוזיאון הפארק. במוזיאון ראינו סרטון יפהפה על הפארק בעונות השנה השונות וגם על הגאולוגיה האחראית להווצרות הקניון.

מהמוזיאון הלכנו לאורך נחל Virgin צפונה במסלול קצר של חצי שעה. מסוף המסלול המשכנו לאורך תחתית הקניון עם האוטובוס, כשאנחנו עוצרים כמעט בכל תחנה כדי לצלם או לעשות מסלול קצר. ראינו את "שלושת האבות", שלושה צוקים ענקיים, את "הצוק הבוכה", מקום בו המעיינות נובעים מתוך הצוק ויוצרים עליו אפקט נחמד, וגם את "מקדש ה-Sinawava", שם הלכנו עוד מסלול לאורך הנחל.

כל הבוקר היה מעונן חלקית, עם עננים קלים בדר"כ. בצהריים, כשהיינו במסלול האחרון (דרך אגב, רוב המסלולים הקלים סלולים בטון ואספלט, כך שמאוד נוח ללכת אותם) התחיל לטפטף (בערך 14:15). רצינו לעשות עוד מסלול אל בריכות האמרלד, אבל הבנו שבגשם זה לא יהיה ממש כיף, אז ויתרנו וחזרנו למלון.

אני הייתי חייב להתקלח, ואח"כ הלכנו לאכול פסטה במסעדה איטלקית קרובה (משביע, יקר ולא מבריק). לקינוח אכלנו גלידה במקום אחר, שם גם מצאתי מגנט נחמד בשביל המקרר של ההורים. אחרי זה חזרנו לחדר וראינו טלויזיה עד שמיקה נרדמה.

מבחינת הנופים שראינו היום, הצוקים הם מטמטמים, כל אחד מרשים יותר מהקודם ויותר מסיבי. קניון Zion פחות מרשים מאשר Bryce, אבל יש לו יופי שאין לו תחרות. הטיול של היום היה לאורך תחתית הקניון, ולכן רוב היום הראש היה מוטה מעלה, אל הצוקים הסובבים. חבל שאין לנו זמן לעשות לפחות אחד מהמסלולים הארוכים, הקשים שמטפסים אל אחת הפסגות. ראינו מטפסי הרים שעולים לאורך הצדדים הכמעט-חלקים של הצוקים, אבל זה לא בשבילי ובטח לא בשביל מיקה.

בזאת סיימנו את הטיול בפארקים של יוטה (חבל שלא יצא לנו להגיע לפארק Arches או לאגם Powell) וכעת נראה שלוש ערים גדולות, והביתה.