יום ראשון, 6 ביוני 2010

שלוש ארבע לעבודה

כמו שכתבתי בפעם שעברה, העבודה בHOT התעכבה והתעכבה, וכל העסק הריח לא טוב. אני חייתי בחוסר ודאות מתמשך, ולא ידעתי אם באמת אקבל שכר עבור הימים שישבתי בבית, אם אתחיל לעבוד בסופו של דבר, או שמא אני אקבל טלפון מאלונה שיגידו לי "תשמע, זה לא עבד, שיהיה לך בהצלחה". לא רציתי לצאת קרח מכאן ומכאן, ולכן המשכתי לחתום אבטלה, ובתחילת מאי התחלתי שוב בחיפושים אקטיביים.

בשבוע הראשון של מאי קיבלתי מאלונה משכורת על השבועיים של אפריל בהם ישבתי בבית וצפיתי במרתון של "מכסחי המיתוסים", בדיוק כפי שחוזה ההעסקה קבע. הודעתי לשירות התעסוקה על היותי מועסק, לא לפני שביקרתי ביריד תעסוקה לאקדמאים מטעמם, שנערך באוניברסיטה הפתוחה ברעננה.

שוב עברתי על מודעות הדרושים, שוב קיבלתי טלפונים, שוב נסעתי לראיונות, גם כשידעתי שלא יצא מהם כלום. אחד הראיונות הראשונים שלי היה בחברת "אורביטס", שממקומת בהרצליה פיתוח (לא רחוק מאמובי), והראיון עבר בהצלחה. זומנתי לראיון שני, שעבר אף הוא בהצלחה. לקראת חג השבועות יצר איתי קשר מנהל המשרד הישראלי (החברה היא אמריקאית ובסיסה בשיקאגו) והודיע לי שמבחינתם עברתי את כל השלבים והם מעוניינים להציע לי הצעה. מכיוון שהוא שהה באוסטרליה באותם ימים הוא העביר לי את עיקרי ההצעה באימייל, והמספרים מצאו חן בעיני. ללא ספק ההצעה היתה טובה יותר מזו שקיבלתי מאלונה, וההתלבטות האחרונה שלי היתה לגבי המשרה עצמה.

התפקיד שהמתנתי לו בHOT הוא תפקיד של פיתוח תשתיות עבור מחלקות בתוך החברה, ותמיכה באותן מחלקות בשימוש באותן תשתיות. אני מנחש שתפקיד כזה כולל הרבה מאוד הדרכה של אנשים לא-טכניים מיסודם באשר לנורמות פיתוח, כמו גם התעמקות בטכנולוגיות מענייניות לצורך הפיתוח. מה שבטוח, בתאגיד כזה גדול הבלגן חוגג, ולכן עבודה מסודרת אין שם. אורביטס, לעומת זאת, הציעה לי עבודת פיתוח יותר סטנדרטית, בידיעה שאני לא שולט בכל הטכנולוגיות בהן משתמשת החברה, אבל בשיטת עבודה מסודרת יותר ומודרנית הרבה יותר (Agile, למי שזה אומר לו משהו).

בסופו של דבר החלטתי לקבל את ההצעה של אורביטס, ואחרי החג הגעתי אליהם כדי לחתום על החוזה. התחלתי לעבוד ביום שני 24/5, ומאז חזרתי לשגרת עבודה שהיתה מאוד חסרה לי. כפי הנראה לעולם לא אוכל להעריך אל נכון אם בחרתי בעבודה הטובה יותר, אבל כרגע אין לי חרטות. החברה היא חברה מסודרת ויציבה, ועם זאת מרכז הפיתוח בארץ מורכב רובו ככולו מאנשים טכניים, כך שיש אווירת סטראט-אפ במשרד. אני כרגע בשלב של היכרות עם המערכת, לומד את הטכנולוגיות החסרות לי בד בבד עם חיטוט ונבירה בקוד הקיים. יש לי המון לקרוא, ואני משתדל לקחת את העבודה מאוד ברצינות ולהקפיד לא להסחף לכיוונים מיותרים.

ואלונה? ביום בו התחלתי לעבוד רציתי להרים להם טלפון ולבשר להם את הבשורה, אבל הם הקדימו אותי. "חדשות טובות! יש אישור סופי מהלקוח, אתה מתחיל לעבוד בימים הקרובים!", הודיעה לי מנהלת כ"א של אלונה, ואני עניתי לה "חדשות רעות! מצאתי משהו יותר טוב, חתמתי וכבר התחלתי לעבוד אצלם... צר לי." היא היתה מופתעת מאוד, שכן הם שילמו לי משכורת כדי שאחכה להם, אבל הסברתי לה את השיקולים שלי ולא היה לה יותר מדי מה לומר. חתמתי להם על מכתב התפטרות, וכבר קיבלתי מהם משכורת אחרונה עבור מאי. ייאמר לזכותם שהם לא ניסו לעקוץ אותי, ושילמו לי כל אגורה שהתחייבו לשלם לי, למרות שלא ביצעתי עבורם שום עבודה.

אז זהו, עכשיו אני מביא את כרמל בבוקר לגן, נלחם בפקקים להרצליה וחוזר מאוחר בערב, אחרי שמיקה כבר לקחה את כרמל מהגן ובילתה איתה את אחה"צ. מה שנשאר לי זה קצת זמן איכות לפני השינה, ושוב למחרת בבוקר, וכמובן סופי שבוע. בשעה טובה, חזרתי לשגרה.

אין תגובות:

מאגר ביומטרי - נזק לכל החיים