יום רביעי, 17 בפברואר 2010

רה-ארגון

בחודשים האחרונים עברה אמובי שינויים, שהשפיעו עלי באופן ישיר, מיידי ומשמעותי. בלי להכנס ליותר מדי פרטים חסויים, זה פחות או יותר מה שקרה.

קו המוצרים הנוכחי של אמובי, שמהווה פלטפורמה לפרסום בסלולר, היה צפוי להכניס לחברה סכומים משמעותיים ב-2009. באמצע השנה כבר היה ברור להנהלה שזה לא יקרה, והחברה החלה לפתח מוצר חדש של תיווך בין מפרסמים ובעלי שטחי פרסום, מעין בורסת פרסומות. המוצר החדש התחיל להזרים כסף לחברה כבר בשלבי הניסוי הראשונים, ומנכ"ל החברה ראה כי טוב.

לקראת סוף השנה שכרה אמובי אנשי מפתח בהנהלה הבכירה, והרוחות החלו לנשב אט-אט בכיוון חדש. נשכר מנהל פיתוח עולמי שיפקח על מנהל הפיתוח בישראל, למרות שהסניף בישראל הוא מרכז הפיתוח היחיד של החברה. היה מי שזיהה את הכוונה להעביר פיתוח לחו"ל, כוונה שהוכחה כנכונה בסופו של דבר. מנהל הפיתוח הישראלי קרא את המצב ובינתיים עזב מרצונו.

בחודש נובמבר קנתה גוגל את אדמוב, חברה מתחרה של אמובי, תמורת סכום של כמעט מיליארד דולר. מהלך זה, שנועד לתת לגוגל דריסת רגל ממשית בשוק הפרסום לסלולר, נתן זריקת אנרגיה משמעותית לשוק הזה, ובעקבות גוגל קנתה גם אפל חברת פרסום לסלולר משלה - קוואטרו. נראה כי כל השחקנים הראשיים מצטיידים בכלים לצורך התנגחות בחזית חדשה, ועל הנייר אמובי היא מועמדת אידאלית לרכישה ע"י אחד מהם.

באמצע ינואר נפלה פצצה. בוקר אחד הגענו לעבודה וחיכה לנו אימייל מהמנכ"ל, שבישר שאמובי קנתה סוכנות פרסום בריטית שמתמחה בשוק הסלולר. איש לא הבין מה ואיך, והשמועות התרוצצו. באותו שבוע היו אנשים שעזבו מרצונם, וכנראה שלא מחפשים להם תחליף.

ביום ראשון שאחרי, המנכ"ל כינס את כלל העובדים והודיע בהודעה לקונית שבעקבות הרכישה ושינוי הכיוון של החברה, יהיו פיטורין צמצומים. 14 עובדים ילכו הביתה - כשליש מהסניף הישראלי. לאחר כשעה זומנתי לפגישה אישית עם המנכ"ל ואשת הHR, וקיבלתי זימון לשימוע לפני פיטורין. באותה נקודה כבר הבנתי בדיוק מה קורה, ולא ניסיתי להלחם בזה. ויתרתי על השימוע והתחלתי לשפץ את קורות החיים שלי.

ההלם שלי לא היה מעצם הפיטורין... ההלם היה מהחדות והזריזות של הפיטורין. בין ההודעה על רכישת החברה הבריטית עד שהפסקתי להגיע למשרד חלף בדיוק שבוע. ייאמר לזכותה של אמובי שנתנו לי התראה של 45 יום בתשלום, ובתקופה זו אני נמצא בבית בחיפושי עבודה. זה אומר שקיבלתי שכר מלא על ינואר, אקבל שכר מלא על פברואר, ובעזרת ימי החופשה שצברתי גם מרץ יהיה חודש מלא מבחינתי. על אלה מתווספים כמובן פיצויים (הפעם העסק פשוט יותר... ישנו הסכם לפי סעיף 14, כך שהייתי מקבל את הפיצויים גם אם הייתי עוזב מרצוני).

כאמור, הצעד הראשון שלי היה שיפוץ ועדכון קורות החיים שלי. לצורך העניין ישבתי וחשבתי לאיזה כיוון אני רוצה ללכת הלאה, והגעתי למסקנה שהכיוון הוא טכנולוגי, עדיף בצד השרת. השאיפה שלי כיום היא להגיע למשרה של ארכיטקט מערכת או מנתח מערכות, אבל אין לי את הנסיון הדרוש, ולכן אני מחפש כרגע עבודה עם אתגר טכנולוגי רציני, שבה אוכל לצבור ידע ונסיון בכיוון הנכון. זה אומר שהפעם אני מאוד בררן בחיפוש העבודה, וישנן משרות שאני דוחה על הסף, למרות שיש לי את כל הכישורים להתקבל אליהן.

פניתי בשלב ראשון למספר מצומצם של חברות השמה ונתתי להן לעבוד עבורי. הן הניבו לי מספר ראיונות, שלצערי לא התקדמו הלאה. בו בעת התחלתי לעבור על מודעות דרושים (בעיקר דרך הרשת החברתית LinkedIn אליה נרשמתי) ובשלושת השבועות האחרונים הלכתי לראיונות רבים. בחברות מסוימות הגעתי לראיון ויותר לא שמעתי מהם, במקומות אחרים הגעתי לראיון שני ואפילו שלישי רק כדי לקבל תשובה שלילית בסוף, וישנם מקומות בהם אני עדיין בתהליך. יש חברות שמעוניינות בי אבל אני לא כל כך שש לבוא לעבוד אצלן, אלא אם מדובר בשכר גבוה. בשוק של היום זה כנראה לא יקרה...

בשבוע שעבר, לאחר שזרם הטלפונים יבש, עשיתי סבב נוסף של קורות חיים וחברות השמה, אבל נראה שמיציתי את היצע המשרות הקיימות בשוק כרגע. יש לי אורך רוח לחכות למשרה המתאימה לפחות עוד חודש ימים, אבל אני לא פוסל לקחת עבודה שתשלם את החשבונות תוך כדי המשך חיפושים. נחיה ונראה.

בין לבין, אני בבית. זה נותן לי זמן איכות עם מיקה וכרמל, זמן לבצע משימות שדחיתי חודשים, וזמן לקרוא הרבה. אני יושב ולומד נושאים טכנולוגיים שאני לא שולט בהם, גם לצורך הראיונות וגם מתוך עניין אישי. בינתיים זה בהחלט עוזר לי.

בכל מקרה, אם למי מהקוראים ידוע על חברה שמעוניינת במתכנת Java מנוסה, אל תתביישו והשאירו תגובה! ארוחת ערב במסעדה למוצא הישר - עלי. אמשיך לעדכן בנושא.

אין תגובות:

מאגר ביומטרי - נזק לכל החיים