יום חמישי, 29 בינואר 2009

ממילים למעשים

בימים האחרונים קיבלתי בדואר חבילת-נייר בעקבות מילוי טופס באתר התנועה הירוקה-מימד, ובו כרזה גדולה, מדבקות וכרטיסי ביקור של התנועה. תליתי את הכרזה בחזית הדירה לכיוון הרחוב, הדבקתי מדבקה על הרכב והתחלתי לחלק את כרטיסי הביקור לשכניי ועמיתיי לעבודה. התגובות מעורבות, בעיקר כי לכל אחד דעה משלו, אבל בקרב הקולות הצפים ישנה הבנה וסימפטיה לעיקרי המצע של התנועה הירוקה.

ישנו מצב די מוזר כרגע, בו לתנועה הירוקה יש מומנטום די חזק באינטרנט, אבל אצל מכוני הסקרים הגדולים היא בקושי נראית. לא שאני מאמין בסקרים... ראינו כולנו מה הם שווים במערכות הבחירות האחרונות. בכל מקרה, ישנה תמיכה נרחבת בתנועה בקרב קהילת הבלוגרים, אבל לצערי מעטים האנשים שקוראים בלוגים, ולבלוגרים יש מעט כח שכנוע. ישנם לא מעט בלוגים רציניים ואיכותיים שמתפרסמים בתדירות מעוררת הערצה, אבל אף אחד מהם לא זוכה לחשיפה כזו שיוכל להכריז על תמיכה במפלגה זו או אחרת ולהשפיע על דעת קהל הקוראים.

המפתח להצלחת התנועה בבחירות הוא עבודת שטח, ואכן מועמדיה מקיימים חוגי בית באינטנסיביות, ועושים ימים כלילות בנסיון לשכנע את הקולות הצפים באשר הם. כרגע ישנם עדיין כ-20 מנדטים צפים, ואפשר לשכנע אותם להגיע לקלפי ב-10 בפברואר ולשים "ה". אני את שלי מנסה לעשות.

בהזדמנות הזו אני אציין שאישית אני מעדיף שאנשים יגיעו לקלפי ויצביעו נגד דעותיי מאשר שלא יגיעו להצביע בכלל. התהליך הדמוקרטי חשוב יותר מתוצאות הבחירות, והאדישות היא האויב מספר אחת של הדמוקרטיה. אני מפציר בקוראים, לא משנה מה דעתכם על הפוליטיקה ועל הפוליטיקאים, לכו להצביע!

ואם זה לא קשה, שימו "ה".

אין תגובות:

מאגר ביומטרי - נזק לכל החיים