יום שני, 4 בינואר 2010

עוד סיבוב סביב השמש

קשה לסכם שנה... אבל יש לסיכום ערך מוסף. זה טוב להסתכל אחורה מדי פעם ולראות את כברת הדרך שעברנו, זה נותן אנרגיה להמשך הדרך.

השינויים בכרמל הם כמובן האירוע המשמעותי ביותר של 2009 עבורנו. לפני שנה היא כבר הלכה, אבל השנה היא למדה המון ופיתחה יכולות מוטוריות עדינות מצוינות. בתחילת השנה היא עוד גמגמה בשפה משלה, והיום היא כבר מחברת מילים אמיתיות לכדי משפטים קצרים. מצד אחד היא עדיין דבקה בכמה הרגלים ישנים מאוד (מוצץ+חיתול לדוגמא) ומצד שני היא כבר משחקת בבובות ולגו, ויורדת מדרגות לבד, ומכינה יצירות אמנות בגן. יותר מפעם אחת במהלך השנה היא הצליחה להדהים את הגננות שלה.

שינוי נוסף שהתרחש באמצע השנה הוא החלפת הרכב. ההחזרה של רכב הליסינג וקניית הפריוס היו צעד נבון, ואני לא מתחרט עליו לרגע אחד. לא רק שחסכנו בעלויות, אני מרגיש יותר טוב בפריוס, ולא רק בגלל שהרכב שלי.

הארוע המסעיר של 2009 מבחינתי האישית היה ליל ההופעה של סוזאן וגה בתל-אביב, עליו כתבתי באריכות. ללא ספק ארוע מיוחד, שאזכור כל ימי חיי.

דבר אחד שלא השתנה בשנה החולפת, לצערי, הוא שמיקה עדיין לא הצליחה עבודה קבועה. אמנם היא עבדה פה ושם, אבל נראה שקשה מאוד למצוא משרה חלקית קבועה אפילו למיקה. אנחנו שוקלים לעשות שינוי כלשהו שיאפשר למיקה למצוא משרה מלאה, אבל זה עדיין לא מגובש דיו.

דבר נוסף שלא השתנה מספיק לטובה הוא כמות הטיולים, שנותרה נמוכה מאוד. קנינו מנשא כדי לקחת את כרמל לטיולים, והספקנו להשתמש בו בדיוק פעמיים. יוזכרו לטובה הסופ"ש הארוך באילת בחודש מאי עם אמא ויעל והצימר בחודש נובמבר, שאמנם אינם יכולים להחשב כטיולים גרידא, אבל היו שבירת שגרה מבורכת, וכן ירבו. טיול נוסף שיצא לפועל חלקית הוא טיול הג'יפ בחודש יולי.

השנה הספקתי להתמלא בתקווה פוליטית חדשה ולהתאכזב, לשרת כמה ימי מילואים, לאכול יותר מדי, להוריד חמישה קילו ולהעלות שלושה בחזרה, לראות הרבה את המשפחה ומעט את החברים שלי. הייתי אומר ש-2009 היתה שנה טובה. אולי לא מצוינת, לא כזו שלקחה אותי עשרה צעדים קדימה, אבל גם צעד אחד עדיף על נסיגה לאחור.

אין תגובות:

מאגר ביומטרי - נזק לכל החיים