יום שני, 20 בדצמבר 2010

20/9/04 - וושינגטון DC


קמנו בבוקר בניחותא, אכלנו ארוחת בוקר בדיינר של המלון (קצת יקר אבל נחמד מאוד) ולקחנו מונית לאנדרטת לינקולן.

האנדרטה ממוקמת בקצה ה Mall, כמעט על נהר הפוטומק. האנדרטה גדולה ומרשימה, ובה פסל ענק של לינקולן, ושני הנאומים החשובים ביותר שנשא: נאום ההשבעה השני שלו ונאום גטיסברג.

מול האנדרטה נמצאת הבריכה הארוכה ששימשה רקע להפגנות הגדולות, המפורסמת מכולן היא כמובן הפגנת מיליון האיש שבראשה עמד מרטין לותר קינג ובה נשא את נאום I have a dream המפורסם.

המשכנו לאנדרטת חללי מלחמת וייטנאם. האנדרטה יפה ובנויה משני קירות שיש שחורים אשר בהם חקוקים שמותיהם של כ-50,000 אמריקאים שנהרגו במלחמה, רובם ילדים שלא הספיקו לראות כלום. האנדרטה בשיפוצים, ולכן רק אחד הקירות נגיש.

המשכנו לכיוון מזרח, עברנו את האליפסה מצידה המערבי וניסינו להגיע אל חזית הבית הלבן. שדרות פנסילבניה נמצאת כרגע בשיפוצים, ולכן נאלצנו לעקוף את הבלוק ולהגיע לככר Lafayette, משם ראינו את החזית.

משם המשכנו דרומה בצד המזרחי של האליפסה במטרה להגיע לאנדרטת וושינגטון, אבל אזור האנדרטה כולו נמצא בשיפוצים (איזו הפתעה) עד תחילת 2005. מעצבן.

החלטנו להכנס למוזיאון הלאומי להיסטוריה אמריקאית, מכיוון שהיה לנו עודף זמן. המוזיאון נוגע בכל מיני דברים, החל משמלות של הגברות הראשונות, דרך מנוע הקיטור ששינה את פני התחבורה והתעשיה, ועד הדגל המפורסם שנתן את ההשראה להמנון האמריקאי. התצוגות מענייניות, אבל לא צילמנו שום מוצג.

לאחר מכן המשכנו לארכיב הלאומי, שם מוצגים הצהרת העצמאות, החוקה האמריקאית ומגילת הזכויות (שהיא בעצם עשרת התיקונים הראשונים לחוקה), וגם מסמכים חשובים נוספים מ200 שנותיה של המדינה.

הגענו חזרה למלון, נחנו קצת ואכלנו ארוחת ערב באותו דיינר בו אכלנו ארוחת בוקר. היה נחמד וטעים, שוב, אבל עדיין טיפה יקר.

מחר בבוקר טסים מערבה, ולכן צריך לקום מוקדם.

אין תגובות:

מאגר ביומטרי - נזק לכל החיים